Bikepacking Matarranya

Carreteres buides i camins plens de veritat. Traçats ferroviaris que mai van sentir el xiulet del tren. Canons sinuosos que el riu hi ha construït amb el pas del temps. Masies aïllades i pobles que s’han convertit en petits oasis enmig d’una terra que ha vist marxar massa gent. Tot això és el Matarranya. Aquí el temps no s’ha aturat, simplement avança a un ritme diferent.

Clica aquí per veure el recorregut.

Ruta circular de bikepacking amb sortida i arribada a Beseit. Recorregut per les zones més inhòspites del Baix Aragó fins arribar al Tossal del Rei, on s’uneixen l’Aragó, el País Valencià i Catalunya.

BESEIT – PEÑARROYA DE TASTAVINS

Sortim de l’embassament de Pena fins a Valderrobres, la capital del Matarranya. Accedim a la vila medieval a través de Pont de Pedra. Tan bon punt sortim de la població, enllacem amb la via verda de l’antic tren de la Val de Zafán. El seu recorregut ens conduirà a la Torre del Compte. Les rodes segueixen el traçat del camí envoltat d’oliveres, presseguers i cireres fins al Salt de la Portellada. Depenent de l’època de l’any tindrem l’oportunitat de veure la caiguda de l’aigua d’uns vint metres d’altura. Aquest és un bon lloc per fer una aturada i fer una mossegada. Segueix el puja baixa per pistes ciclables i petites carreteres fins al Santuari de la Verge de la Font, on no us podeu perdre la font amb 15 boques. Aquesta és l’última aturada abans d’arribar a la Masia de l’Aragonès, una torre restaurada del segle XVI on soparem i passarem la nit.

PEÑARROYA DE TASTAVINS – BESEIT

La segona jornada és molt més exigent. Comencem amb una intensa pujada fins a Peñarroya de Tastavins que continua pels carrerons del poble, envoltats de corrals i petits horts. Si us agraden els dinosaures, aquí teniu una bona oportunitat per veure els fòssils d’un exemplar que hi van trobar fa 100 milions d’anys. L’ascens sostingut ens dirigeix al riu La Canal per un congost que ens permet creuar el límit amb el País Valencià. La pujada s’accentua fins arribar a Coratxà. Carreguem aigua a la font de poble i aprofitem el descens per asfalt per agafar forces abans d’iniciar l’ascens a Fredes i el Tossal del Rei. Aquest és el punt més alt del nostre recorregut, superant els 1.300 metres. A partir d’aquí s’agraeix haver vingut en bicicleta de muntanya. El camí es torna molt pedregós. Cal anar amb compte a la baixada i tenir cert control tècnic per fer la pujada sense baixar-te de la bicicleta. Passem pel costat de l’Ermita de Sant Miquel d’Espinalbà, actualment en runes. El trajecte segueix pujant i baixant fins que travessem novament el riu Matarranya. Quatre pedalades més i ja haurem arribat a Beseit.

Clica aquí per veure el recorregut

Font: Llibre España en Bicicleta

Dels creadors del blog https://conunparderuedas.com/